neděle 2. listopadu 2014

Moje první severská krimi, aneb zmilovala jsem si tento žánr

Svědek - Liza Marklundová

Originální název: Paradiset
Vydání: První
Série: Annika Benzot #3
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 432
Obálka: Hardback s přebalem
Rok vydání výtisku: 2014
Překladatel: Jana Holá

Anotace:
Ze stockholmského přístavu v noci zmizel náklad pašovaných cigaret, na molu zbyla jen mrtvá těla dvou neznámých mužů. Případ pochopitelně přitáhne pozornost médií včetně Večerníku, kam se po prožitém osobním traumatu vrátila Annika Bengtzonová, toužící získat zpět respekt i (sebe)důvěru. Při přípravě podkladů pro reportáž narazí na podivnou organizaci Ráj, která údajně pomáhá obětem vyhrožování získat novou identitu. A pak se náhodou setká s Aidou, pravděpodobně jedinou svědkyní událostí v přístavu, nyní zoufalou ženou, pronásledovanou vrahem... Třetí kriminální případ novinářky Anniky Bengtzonové z pera švédské bestselleristky Lizy Marklundové.



Ptáte se, jak to vlastně začalo? 
Začalo to tak, že mě kniha Svědek od Lizy Marklundové zaujala svou obálkou v knihovně a po přečtení anotace jsem si byla jistá, že si ji chci přečíst. A tak jsem si ji půjčila a o cca dva týdny později jsem ji začala číst.
Před čtením i během jsem si neustále říkala, že je to moje první severská krimi a bála jsem se, jak na tento opěvovaný žánr budu reagovat já. Strach byl zbytečný.

Trochu na začátek
Chtěla bych upozornit, že děj volně navazuje na knihy Exploze a Studio 6. Ty jsem sice nečetla, ale naštěstí na nich nebyl příběh Svědka závislý.

  

Příběh v sobě skrýval hned několik krásných věcí
Do příběhu byla zasazeny hned dvě kriminální zápletky, které spolu souvisely. Jedna se týkala jugoslávské mafie, vražd a pašování cigaret. Druhá se točila kolem existence podezřelé organizace, která si říkala Ráj a její majitelky.
Pak byla do příběhu zasazena další zápletka týkající se hlavní hrdinky - Anniky -, jejích rodinných problémů a muže jménem Thomas.

Pocity, které mě provázeli při čtení...
Ze začátku jsem bývala zmatená. Nevěděla jsem kdo je kdo a o co vlastně jde. Po několika stranách jsem se ale začala orientovat a já milovala každou chvilku, kterou jsem s knihou mohla strávit. 
Neustále jsem byla v pokušení se podívat na konec knihy a zjistit, kdo je tím pachatelem, kdo je zločincem, kdo je vrahem. Nakonec jsem pokušení odolala a o to více jsem byla na konci překvapená.

Jaké to pro mě bylo číst knihu přeloženou ze švédštiny?
V příběhu byly zmíněni názvy švédský měst či švédská příjmení a já si nebyla jistá, zda je vůbec čtu správně. 
Než se pustím do dalších severských detektivek, což bude doufám brzo, tak bych se chtěla naučit, jak se čtou přehlasovaná písmena.


Akce, napětí, rodinné vztahy, smrt, láska, komplikace, problémy, to vše skrýval třetí příběh Lizy Marklundové a její hrdinky Anniky.
Liza Marklundová stvořila neuvěřitelný fiktivní příběh, který zasadila do dnešního světa a dokázala s ním manipulovat tak, aby vyhovoval požadavkům příběhu.
Z knihy jsem byla nadšená, velmi příjemně se četla a hodně mi zkrátila dlouhý čas, když jsme víkend byli u příbuzných na Dušičky. Po přečtení knihy jsem zatoužila po dalších knihách od této spisovatelky a pořád po nich toužím.
Knihu doporučuji každému, kdo rád velké zápletky, které autor dokáže spolehlivě rozuzlit a vysvětlit.

Kniha ode mě získává 97% procent celkového hodnocení.


Žádné komentáře:

Okomentovat