čtvrtek 20. listopadu 2014

Bez tebe to není léto

JENNY HAN

Originální název: It's Not Summer Without You
Vydání: První
Série: Léto #2
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 262
Obálka: Hardback s přebalem
Rok vydání výtisku: 2013
Přeložil/a: Vanda Senko Ohnisková


Anotace:
Druhý díl volné trilogie pro dospívající čtenářky
Dva bratři. Jedna opravdová láska. Léto už nikdy nebude takové jako dřív.
Belly strávila dosud každé léto svého života v domě na pláži v městečku Cousins. Jenomže teď se všechno změnilo. Když už to téměř vypadalo, že s Konrádem, svou osudovou láskou, přece jen začne chodit, nakonec skončila jen se zlomeným srdcem. A teď ji čeká vůbec první léto doma, ve městě. Bez pláže, bez oceánu a hlavně bez těch, které má po své rodině nejraději na světě — bez Susanny, bez Jeremiáše a samozřejmě i bez Konráda. Nejlepší Bellyina kamarádka Taylor má spoustu náhradních prázdninových plánů („Vždyť i tady jsou super kluci! A bazén taky, no ne, Belly?“). Jenomže pak jednoho dne zazvoní Belly mobil a Jeremiáš jí oznamuje, že Konrád zmizel. Všechno napovídá tomu, že odjel do Cousins. Proč? Co ho k tomu přimělo? A tak se Belly s Jeremiášem vydávají na záchrannou misi do tolik milovaného letního domu.
Zažije sedmnáctiletá Belly nakonec jen další léto plné naděje a trápení, které jí její láska ke Konrádovi přináší? Nebo se ho už konečně dokáže vzdát a zařídit si vlastní život?



S Jenny Hanovou, jakožto spisovatelkou, jsem se již setkala při četbě knihy Léto, kdy jsem zkrásněla, která je prvním dílem trilogie Léto. A já nyní měla tu čest si přečíst i druhý díl - Bez tebe to není léto.
Pamatuji si, že když jsem četla první díl, nebyla jsem si jistá, zda budu pokračovat. Pak se to nakonec nějak semlelo a já mám už druhý díl přečtený.

Obálka je vedená v podobném duchu jako předchozí díl, ale je laděna do modré barvy místo červené. Líbí se mi na ní název knihy. Dva kruhy, dvě barvy, tři slova - skvělé.
Co se mi na obálce naopak nelíbí, jsou rozmazané postavy dvou kluků v pozadí, ale i navzdory tomu mám pocit, že by to bez nich nebylo ono.

Příběh, je opět zasazen do letního období, kdy jsou prázdniny a Belly je poprvé v životě nestráví v domě na pobřeží, ale doma, ve městě. Letní městské párty jsou pro ni nového a ráda by si je nechala ujít, kdyby jí její nejlepší kamarádka Taylor "nepřinutila" na ně chodit.
Belly je smutná, že ty léta, která trávila v domě na pláži, jsou pryč. A to nejen proto, že někteří už nemají čas a musí se věnovat škole. Poprvé v životě si Belly přeje, aby prázdniny utekly co nejrychleji.
Ale pak ji zavolá Jeremiáš, jeden z kluků, se kterým každoročně trávila prázdniny, že se ztratil Kondrád - druhý z kluků - ten, kterého Belly vždy milovala. A oba se ho vydají hledat. Nakonec to vypadá, že loni nebyli v domě na pobřeží naposledy.


Celý děj se odehrává jen a jen a v rozmezí pěti dnů. Autorka se totiž věnovala i Bellyině minulosti, která je pro děj velmi zásadní. Vzpomínky na doby, kdy byli Belly, Jeremiáš, Konrád a Bellyin starší bratr Steven ještě děti. Ačkoliv je to jen pět dnů, stane se toho velmi hodně, od hádek, přes bojování o  dům až po rozhodnutí, na které bude každý čtenář netrpělivě čekat po celou knihu.

Kniha se dostane do povědomí především mladým čtenářkám a právě jim bych tuto knihu doporučila. Také bych ji doporučila těm, kteří nadšeně přivítají jednoduchý romantický letní příběh.

Já sama jsem z těchto příběhů už vyrostla a mám za sebou spoustu lepších knih a proto kniha ode mě dostává pouze tři hvězdičky.



Žádné komentáře:

Okomentovat