sobota 20. září 2014

Rozesmátá mrtvola

Laurell Kaye Hamilton

Originální název: The Laughing Corpse
Vydání: První
Série: Anita Blake #2
Nakladatelství: Triton
Počet stran: 407
Rok vydání výtisku: 2006
Překladatel: Lucie Lukačovičová


Anotace:

Městem St. Louis se běžně pohybují upíři, lykantropové nebo ghúlové. A taky bytost, která zaslepeně zabíjí a vzápětí zmizí do noci, aniž by ji kdokoli viděl, natož mohl zastavit. Případ se ve spolupráci s policií snaží vyřešit Anita Blakeová, oživovatelka zombií a odbornice na nadpřirozené zločiny. Podaří se jí najít vraha včas, než si najde další oběti? Jak draho ji přijde, že si proti sobě poštvala seňoru Domingu, královnu vúdú? Proč se ochrnutý milionář snaží Anitu přinutit, aby pro něj oživila zombii jeho předka? Jak pevná je Anitina zásada nepoužívat při rituálech lidskou oběť? A co na to stvůra ve sklepě?



Knihu jsem kupodivu četla s přestávkami více jak měsíc, ale nevzdala jsem to.
Laurell, měla by jste být poctěná, protože když mě něco číst trvá dlouho, prostě s tím praštím, ale Anitě Blakeové jsem to prostě udělat nemohla.
Nedá se říci, že bych svého rozhodnutí litovala, naopak, jsem ráda že jsem knihu dočetla. Po jejím dočtení jsem se dychtivě pustila do dalšího dílu, tudíž Cirkusu prokletých.

V Rozesmáté mrtvole Anita musí opět přijít na kloub nejedné vraždě, ale toto nejsou jen tak ledajaké vraždy. To je to nejhorší, co v životě Anita viděla a to je co říci, když je to lovkyně upírů a oživovatelka zombii. A to není všechno, starostí má až na hlavu, že si ani nemůže dovolit spánek.

Jak jsem už prve řekla, knihu jsem četla na můj vkus velice dlouho. Možná to bylo autorčiným stylem, nebo tím, že tohle není to pravé čtení na léto. Kdoví.

Líbí se mi autorčina nápaditost i to, že se nebojí být k postavám v knize krutá. Její styl psaní sice čtení trochu zpomaluje, ale když vás příběh vtáhne do sebe, stánky ubíhají vcelku rychle.

Je to teprve druhá kniha, kterou jsem na urban fantasy četla (první byli Provinilé slasti), a líbí se mi toto téma. Nadpřirozeno - upíři, zombie, ghůlové, lovci, oživovatelé - je ve světě Anitě Blakeové legálním!
Co mě na této sérii zaráží je fakt, že je série dlouhá. Dvaadvacet dílů. Mám pocit, že to celý nikdy nedočtu, ale snažit se mohu. A taky že budu. Postava Anity Blakeové se mi zalíbila. I její příběh, přátelé a prostředí ve kterém se její příběh odehrává.

Hodnocení: 66% 

Žádné komentáře:

Okomentovat