pondělí 15. září 2014

Kde hvězdy stále září (Trish Doller)

Trish Dollerová
Originální název: Where the Stars Still Shine
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 407
Měsíc a rok vydání výtisku: červenec 2014
Překladatel: Martina Buchlová

Anotace:
Co si Callie pamatuje, je na útěku se svou matkou, která ji jako dítě unesla od otce. Callie nikdy nežila normální život – nikdy neměla opravdový domov, nikdy nepoznala svou rodinu, nechodí do školy a nejčastěji se živí jídlem z automatů. A když její matku zatkli a Callie se vrací ke svému otci, musí najít způsob, jak nechat minulost za sebou a jak se stát součástí velké rodiny. A hlavně musí uvěřit, že láska opravdu existuje a ona může být milována, nejen využívána. A jaké místo se k tomu hodí víc než malé městečko na Floridě s velkou řeckou komunitou, kde je celý rok krásné počasí, oceán je za rohem a rybářské lodi každé ráno vyrážejí na lov?



- Život se vám může změnit v jednom jediném momentu až do základů -

Když jsem obálku té knihy a malinký popisek k ní viděla poprvé, věděla jsem, že ji chci mít a taky že ji mám. Dostala jsem ji k narozeninám (nebo spíše jsem dostala peníze a za ty jsem si koupila knížky). Když kniha přišla a podruhé jsem si přečetla anotaci, říkala jsem si "Panebože, co jsem si to zase pořídila za brak?" ale stejně jsem se do jejího čtení pustila pár dní po tom, co jsem jí dostala, ačkoliv v knihovničce mám pár knih ještě nepřečtených a kupičku knížek z knihovny.


Kniha, ačkoliv neměla v sobě tolik akce a napětí, jak já upřednostňuji, se mi líbila. Zajímavá dějová linka a pěkně popsaný příběh.

oOoOo

Příběh je o dívce, kterou unesla její vlastní matka a několik let žije na útěku. Cestuje spolu s matkou po celých státech a na každém místě se nezdrží příliš dlouho protože je hledají. Hlavně Caliin otec.

Ale jednou je chytí a Caliie se vrátí zpět do města Tarpon Springs na Floridě, obydlené především americkými řeky.

Callie se tedy snaží zapadnout na místě, kde žila první roky svého života, v rodině jejího biologického otce, který se znovu oženil a má dva syny. Zatímco její matka čeká ve vězení na soud za únos.

Callie se zalíbí představa stálého života, ale má pocit, že tím matku zrazuje.

Pak Caliie její matka postaví před rozhodnutí. Buď zůstane u otce, nebo s ní zase uteče. Jak se rozhodne?

oOoOo


Kniha utekla poměrně rychle, děj byl čtivý a čtenář byl nedočkavý dalších Caliiných rozhodnutí.

Kniha je hlavně o  rozhodování. O správném i špatném rozhodování. O lásce a nástrahách každodenního života.

Jednou si knihu rozhodně přečtu znovu. A ráda. Byla pro mě oddechovou knihou a určitě ji přivítají ti, kteří mají rádi životní příběhy plné velkých rozhodnutí a změn. Kniha určitě osloví i ostatní, jako oslovila i mě.


Četli jste tuto knihu taky? A jak se vám líbila?
Nebo se na ni teprve chystáte?

Hodnocení: 92%

Žádné komentáře:

Okomentovat