čtvrtek 21. srpna 2014

Tahle píseň ti změní život (Leila Sales)

Leila Sales

Originální název: This Song Will Sve Your Life
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 242
Rok vydání výtisku: 2013


Anotace:
Hledání přátel nebylo pro Elise Dembowski nikdy silnou stránkou. V průběhu celého svého života, byla terčem posměchu a mluvilo se o ní jako o outsiderovi. Při dalším pokusu, stát se alespoň trochu populární, který ale zklame, má chuť to už vzdát. Když jde ale později na párty, setká se tam s dívkou z kapely Vicky, která v ní objeví velkou lásku k DJingu.



- Young Adult klasika, ale zároveň ne -


Shrnutí děje: Elisa je odjakživa outsider, nemá kamarády a je obětí šikany ze strany svých spolužáků. Má rozvedené rodiče a do společnosti nezapadá. Elisa už z toho všeho začne být unavená a tak se jedné čtvrteční noci vydá na procházku městem a potká dvě holky, Pippu a Vicky. I přestože je Elise teprve šestnáct, protáhnou ji do nočního klubu Start. Tam potká Chara, který ji zasvětí do světa DJů.
Elise se svět ve Startu zalíbí. Může být sama sebou, konečně. A proto se každý čtvrtek v noci začne plížit ven, aby se do klubu dostala a mohla žít svůj paralelní svět.

Tato kniha ve mně zanechala velice rozporuplné pocity. Jednak se mi líbila a jednak jsem ji nenáviděla, že mi připomněla moji slabost, že mi připomněla spoustu věcí, které nikdy nebudu moc dělat, i kdybych sebevíce chtěla. Několikrát jsem propadla smutku a říkala jsem si, jaké by to bylo, slyšet hudbu ze sluchátek, jaké by to bylo zpívat spolu se skupinou, která by mi zrovna hrála do uší.

Kniha se mi líbila i přestože byla předvídatelná. Hlavní hrdinka, Elisa, sice byla náladová, ale v určitých chvílích jsem s ní soucítila, její pocity ze samoty často připomínali ty mé. Doufám, že jednou dostanu podobnou naději, jakou dostala Elisa Dembowská, když jedné noci vyrazila do města a narazila na Start.

Potkala tam přátele, který jí navždy změnili život, i když si Elisa ze začátku nebyla jistá, zda to nebyla jen přetvářka. Opatrný člověk prostě být musí, v tom s ní souhlasím.

Neuvěřitelné bylo pozorovat Elisu, jak se týden po týdnu, stránku po stránce mění z osamělé dívky v dívku nezávislou. Byl to zajímavý proces a mě tu Elisinu proměnu bavilo sledovat.

Jediná postava, kterou jsem si v knize prostě neoblíbila, byl Char. Sice ho mám ráda za to, že Elise ukázal nový život, ale celou dobu se mi příčil. Nelíbilo se mi jeho postavení vůči všemu i jeho rozhodování.


Nikdy jsem o DJingu moc neslyšela, nebo se o něj alespoň moc nezajímala, ale teď mě DJing nadchnul. Líbilo by se mi organizovat hudbu, která by zrovna na party hrála.



Je to první kniha o hudbě, kterou jsem četla a bylo zajímavé číst o něčem, o čem vím, že to nikdy nebudu moc dělat a právě tady se to potvrdilo. To, co pro mě knihy znamenají, například poznat jiné světy, než je ten můj, poslouchat písničky apod.

Elisa má nejraději, ale bylo jich i plný Start, písničky z minulého století. Osmdesátá léta a podobně. Úplně stejně jako já. Trochu jsem doufala, že se tam Elisa (autorka) zmíní třeba i o skupině Survivor nebo The Cranberries.


Na začátku každé kapitoly byl vždycky nějaký výňatek z písničky. Zpestřilo to...dá se říci myšlenky.




O autorce, Leile Sales: 
Leila se narodila v Messachusetts (Boston). V roce 2006 vystudovala na Chicagské univerzitě psychologii a nyní žije v Brooklynu (New York), kde pracuje v nakladatelství jako editorka dětských knih.
Svůj první román vydala v roce 2010 a od té doby nepřestává psát. Kniha Tahle píseň ti změní život není její prvotinou.
Přes den čte knihy jiných spisovatelů a večer píše své příběhy. Je vybíravá v jídle a miluje čokoládu (jako většina ostatních lidí).



Obrázky jsem si vypůjčila z Google a z Bingu.
Informace o Leile Sales jsem si našla na internetu a poskládala je dohromady, například na CooBoo a Databáze knih.


Žádné komentáře:

Okomentovat