čtvrtek 17. září 2015

| Dominik Dán blogtour | - Rudý kapitán (recenze)

Uprostřed parného a dusivého léta roku 1992, podobnému, jaké jsme měli i letos, pohřebákům při rekonstrukci hřbitova omylem spadne rakev s mrtvolou a rozbije se. Pohřebáci zjistí, že mrtvola má v hlavě zaražený hřebík, což není nic obvyklého a tak se sedm let starý případ znovu otevírá. Okolnosti o úmrtí a pohřbení mrtvoly s hřebíkem v lebce jsou více než podivné a tak se Richard Krauz s Edou Burgerem navzdory dusivému počasí pouští do pátrání...

Hlavní zápletka je dosti neobvyklá, nejenže Richard Krauz ve svém pátrání zavítá do Čech, kde se nakonec odehrává bezmála polovina knihy (což v překladu moc nevynikne tak, jako v originále), ale i samotný případ má kořeny u Templářů, kde vlastně celý ten příběh začal. Jelikož mám Templáře ráda a fascinují mě, v příběhu jsem je uvítala. I když ne každého potěší pětistránkový příběh o Templářích, který je v knize zakomponován, mě se to vyprávění líbilo a dalo tomu trochu šmrnc.
Celý případ působí velmi složitě a je dosti těžké mu přijít na kloub. Veškeré důkazy které mají, jsou... prostě nic. Jen pár vodítek a případných svědků, z nich ne každý je ochoten mluvit.

Během těch všech knih, co jsem zatím od Dominika Dána přečetla, jsem si styl psaní i prostředí, o kterém píše, zamilovala. O postavách ani nemluvě. Richarda, Edu, Otu, Váňu, Kukyho a nově i Chosého jsem si oblíbila. A věřím, že až dočtu všechny knihy s touto partou, bude se mi po nich opravdu stýskat.
,,My bysme se vás chtěli zeptat na jednoho člověka, co tu bydlel před sedmi rokama..." 
,,Ahá! Co vyved?" 
,,Zemřel." 
,,Neřád jeden... to se nedělá..."
Přirozená řeč, skvělé dialogy! To je to, co čtenáře na Rudém kapitánovi upoutá nejvíce. Skvělé, dlouhé a propracované dialogy, které mají hlavu a patu. Čtenář se v nich neztrácí a mají realistický nádech. Fráze lítají jak míček při tenise a nechybí v nich neslušné vyjadřování a slang. Hlavně díky těmto dialogům, na kterých je příběh postavený, jsem se dokázala pořádně ponořit do děje.
Zároveň byl příběh i akční, pár přestřelek, či utíkání (před rozzuřeným psem, například) se v knize objevilo. V těchto částech příběhu jsem se vůbec nemohla odtrhnout, jak to bylo napínavé.


Knihy od Dána jsou prostě mé nejoblíbenější detektivky a Dominik Dán  patří k mým nejoblíbenějším tuzemským (Slovensko se dá také počítat.) spisovatelům. Nemohu se dočkat, až přeloží a vydají další knihy s Richardem Krauzem! Popravdě? Už teď mi ta partička chybí.


Originální název: Červený kapitán
Série: Richard Krauz #4
Nakladatelství: Slovart
Počet stran: 400
Obálka: Hardback s přebalem
Rok vydání výtisku: 2015
Přeložil/a: Josef Šmatlák

Databáze knih/Goodreads


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Slovart, konkrétněji Propagačnímu týmu Dominika Dána. Jestli Vás kniha zaujala (doporučuji i další Dánovky), můžete si zítra zaběhnout do knihkupectví, nebo rovnou objednat ZDE. :) Anebo také můžete zkusit štěstí v SOUTĚŽi! 

Žádné komentáře:

Okomentovat