pátek 29. května 2015

Fangirl (Rainbow Rowell)

Tuto knihu jsem zamýšlela si přečíst už v angličtině. Nakonec k tomu nedošlo, hlavně kvůli tomu, že se už brzy chystalo vydání v češtině. A také kvůli tomu, že na čtení v angličtině si budu muset ještě pár měsíců počkat.

Cath Averyová je úžasná a nenamyšlená holka milující knižní sérii o Simonu Snowovi, na kterou píše jednu z nejznámějších fanfikcí. Je to BIGFANGIRL, NERDKA a skvělá spisovatelka. Má dvojče Wren, s kterou si celý život skvěle rozumí, obě jsou velké fanynky Simona Snowa a společně na něj píšou fanfikce.

První kniha Rainbow Rowellové, která u nás vyšla, - Eleanor a Park - se mi sice líbila, ne zas tolik, abych ji vynášela do nebes a každému ji doporučovala, ale knihu s tak úžasným názvem a lákavou anotací jsem si prostě nemohla nechat ujít. Na Světě knihy v Praze jsem si ji pořídila jako jednu z osmi knih a už na cestě domů vlakem jsem ji začala číst.

Kniha začíná okamžikem, kdy se Cath spolu s Wren ubytovávají na vysokoškolské koleji, připraveny na  dlouhý rok v prvním ročníku na vysoké škole. Hned ten první den se Cath setkává se svojí trhlou spolubydlící Reagan a jejím kamarádem Levim.

Příběh je o tom, jak se Cath snaží probít prvním ročníkem a setrvat, o její lásce k Simonovi Snowovi (knižní série) a fanfikcím na tento fandom, zvláště pak kapitolová povídka Nedej se, Simona si získala spoustu vášnivých čtenářů, které Cath nemůže zklamat.


Pak je taky samozřejmě trochu o lásce, o tom, že ne každý se zdá být tím, kým je, a o odloučení. Samozřejmě nechybí rodinné problémy a další vypjaté situace. Young Adultka jako vyšitá. Ale nemusíte se bát, že to bude stejné, jako většina Young Adultek... tahle je svým způsobem... lepší! Alespoň pro nás, pro fangirl a fanboye!

Kniha je napsána velmi příjemným stylem psaní a čte se svižně. Kniha mě dokázala pohltit, hlavně kvůli velké podobnosti mezi mnou a Cath. S Cath bychom si náramně rozumněli. stejně plachá a tak trochu introvert. Její fangirl i geek stránka je podobná té mojí, také píšu fanfikce raději, než obyčejnou tvorbu. V podstatě bych mohla být její trojče (nezapomínejme na její dvojče Wren).

Za každou kapitolou je vložen buď úryvek některých z osmi dílů série o Simonu Snowovi nebo úryvek z povídky Cath Nedej se, Simone - pomáhá čtenáři pochopit svět Simona Snowa. To, že je to absolutní kopie Harryho Pottera vůbec nevadí. Účel to splňuje, Rainbow Rowell poukazuje na životy zažraných fangirl, geeků a Potterheadů.

Doporučuji tuto knihu každé fangirl (i fanboyům) na celé planetě! Je to velmi povedené dílko, které sedne každému milovníkovi novodobých knih. Staňte se fanouškem knih o Simonovi Snowovi, povídek Cath Averyové a knihy Rainbow Rowellové!


Kdo z vás také píše fanfikce? :) 
Když tak hoďte odkaz, ráda si přečtu... :)

Originální název: Fangirl
Nakladatelství: YOLi
Počet stran: 456
Obálka: Paperback
Rok vydání výtisku: 2015
Přeložil/a: Jana Kunová


4 komentáře:

  1. Fanfikci jsem kdysi psala na Divergenci, ale nějak se ztratila v propadlišti dějin... :D Každopádně jsem napsala stejně nadšenou recenzi na Fangirl, tak kdyby sis chtěla počíst, tady je odkaz: http://marky-books.blogspot.cz/2015/05/bylo-to-o-mne-o-zivote-o-nas-fangirl.html :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem fanfikce psala docela dlouho, raději odkaz ale házet nebudu (i tak, mám to roztroušené pro x blozích :D). Nicméně hezká recenze, na Fangirl se taky chystám - přivezla jsem si ji taktéž ze Světa knihy, tak jsem na ni zvědavá. :)

    http://hrbitov-meho-ja.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Všechny recenze, které jsem o téhle knížce dosud četla, se věnovali hlavně její romantické stránce. Díky tobě teď ale vím, že to není všechno. Až se do ní pustím, bude to na sto procent právě díky tomuhle článku. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, díky, to potěší, že jsem tě na ni nalákala. :)

      Vymazat