pátek 6. března 2015

Amy a Roger na cestě (Morgan Matson)


Knihu Amy a Roger na cestě jsem četla... počkat? Bylo to potřetí nebo počtvrté? Kdo má ty re-readingy počítat?
No každopádně, je to po Harry Potterovi, Dětech z Bullerbynu, CHERUB a sérii Pět pátračů a pes mojí nejčtenější knihou. 

Knížka je o dívce, Amy, která přijde při autonehodě o otce. Její bratr Charlie začne brát drogy a proto ho jejich matka pošle na odvykačku a sama odjede do Connecticutu zařizovat jejich nový domov. Amy zůstane sama doma v Ravenrocku a utápí se ve vině. Amy nese na bedrech vinu za smrt svého otce. Měsíc od té doby co Amyina matka odjela do Connecticucu dostane Amy za úkol dostat z jednoho pobřeží Ameriky na druhé matčino auto. Jenže Amy po té nehodě nehodlá sednout za volat. Tak její matka se domluví s kamarádkou a s Amy nakonec pojede Roger, který se potřebuje dostat do Filadelfie.
Jednoho dne vyrazí. Amy s Rogerem dostali pokyny, jak se do Connecticutu dostat ale Amy nemá náladu pokyny dodržovat. Tak s Rogerem udělají pár zajížděk a z původně nudného výletu se vyklube nezapomenutelný roadtrip.



Při četbě knihy jsem pořád toužila být na jejich místě, chtěla bych vidět ta samá místa jako oni. Chtěla jsem vidět, jak vypadá nejosamělejší silnice v Americe! Při četbě jsem neměla pocit, že by bylo za okny mrazivo a deštivo, ale jakoby za okny bylo krásné, slunečné léto.

Kniha je napsána lehkým čtivým stylem psaní, který rychle ubíhá. V knize nejsou žádné nudné pasáže a každá věta žene příběh vpřed. Zatímco u jiných knih jsem ráda, když už jsem u konce, u této knihy je mi vždy líto, že se Amyin a Rogerův výlet chýlí ke konci.

Mnozí říkají, že je to romantická kniha, ale já si dovoluji nesouhlasit. I když tam trochu té romantiky bylo, spíše je kniha o cestování, o dobrodružství, která vznikají následkem spontánních rozhodnutí. Jednou, ať už dříve nebo později, chci udělat nějaké spontánní rozhodnutí jako oni. Chtěla bych také lehce prozkoumávat Ameriku a objevovat jejich krásy.


V celé knize jsou přikládány jak stránky z Amyina cestovatelského deníku a fotky z míst, které cestou viděli, tak i playlisty písniček, které poslouchají, a účtenky z obchodů. Které knize (ačkoliv byly černobílé) přidávali na "barevnosti". Nebyla to jednotvárná kniha, kde se míhají jen písmena, ale tyhle "doplňky" ji dělají výjimečnou.

 

Nejlepší na této knize je ale to, že je reálná. Sama autorka si tu trasu projela. Pocítila různá zákoutí Ameriky na vlastní kůži a všechny své zážitky vylíčila ve své knize, tudíž působí skutečněji.

Tuto knihu doporučuji každé dívce, i těm, kteří mají antipatii k dívčím románům, a jsem si jistá, že se zalíbí jak dvanáctiletým dívkám, tak i dvacetiletým.
Knihu jsem nečetla poprvé, ale také ne naposled. Je to jedna z mála knih, ke kterým se ráda vrátím víc než jednou. Miluji tuto knihu, a pokud se rapidně nezmění styl mých oblíbených knih, nikdy ji milovat nepřestanu. Jestli je nějaká kniha, kterou bych mohla číst neustále dokola, je to tahle. Dávám jí plné hodnocení, protože si to vážně zaslouží!


Originální název: Amy and Roger's Epic Detour
Vydání: První
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 420
Obálka: Paperback
Rok vydání výtisku: 2013
Přeložil/a: Martina Buchlová



2 komentáře:

  1. Knižku som čítala v lete a lepšie načasovanie som si nemohla vybrať. :) Milá, príjemná knižka.

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu jsem nečetla, taky bych si ji však mohla příležitostně na cestách přečíst, díky za tip :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat